Szukasz partnerów biznesowych w Japonii? Zamierzasz prowadzić rozmowy handlowe z Japończykami? Jesteś zainteresowany kulturą biznesową w tym kraju? Chcesz poznać sukcesy pomorskich przedsiębiorców na rynku japońskim?
ZAPISY
Weź udział w seminarium online pt. „Budowanie relacji biznesowych i wprowadzanie polskich marek na rynek japoński” organizowanym przez Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy. Wydarzenie dedykowane jest mikro, małym i średnim przedsiębiorcom z województwa pomorskiego rozpoczynającym działania eksportowe, jak również doświadczonym eksporterom, którzy chcą budować relacje biznesowe i rozwijać sprzedaż na rynku japońskim oraz wszystkim osobom zainteresowanym kulturą biznesową Japonii.
Wśród zaproszonych prelegentów znajdują się przedsiębiorcy z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu polskich marek na rynek japoński, czy prowadzeniu działań eksportowych w kraju kwitnącej wiśni.
Janusz Borowiec – CEO MJST sp. z o.o., właściciel marki Majesty. Marka Majesty powstała w 2007 r., jako odpowiedź na dynamicznie rozwijający się na świecie segment narciarstwa freestylowego, freeridowego oraz skitouringu. Głównym profilem działalności firmy MJST jest produkcja sprzętu oraz odzieży sportowej i bielizny termicznej dla narciarzy oraz osób prowadzących aktywny tryb życia. Aktualnie spółka prowadzi sprzedaż zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych. Eksportuje do 33 krajów, w tym do: Japonii, Australii, Austrii, Belgii, Chile, Chin, Francji, Grecji, Gruzji, Hiszpanii, Niemiec, Nowej Zelandii, Rosji, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii, Włoch, Skandynawii, Europy Wschodniej i Centralnej.
Bartosz Rapp – Od ponad 10 lat aktywnie związany biznesowo z Krajem Wschodzącego Słońca. Przedsiębiorca od lat działający w branży importowo-eksportowej specjalizujący się w międzynarodowym obrocie towarowym. Propagator japońskiej kultury i relacji biznesowych z Dalekim Wschodem. Członek Shokokai – Japońskiej Izby Handlowej. Wielokrotny prelegent na konferencjach poświęconych tematyce biznesu z Japonią. Doradca wielu japońskich firm działających na rynku polskim. Business Development Manager pomagający polskim firmom wejść na rynek japoński.
Harmonogram spotkania
09:30-09:40 | Przywitanie uczestników Pomorski Broker Eksportowy szansą dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na rozpoczęcie działań eksportowych na rynku japońskim – czym jest projekt i do kogo jest skierowany – przedstawienie aktualnej oferty (Karolina Musielewicz oraz Donata Strycharczyk – brokerzy eksportowi) |
09:40-11:30 | Kultura biznesowa Japonii: – kaishado czyli droga japońskiej firmy (jak samurajowie stali się biznesmenami); – hierarchia w japońskich firmach – służyć czy rządzić oto jest pytanie? – potęga umysłu zbiorowego i pracy systemowej; – znaczenie relacji w Kraju Kwitnącej Wiśni; – omotenashi – obsługa klienta vs japońska obsługa klienta; – cierpliwość kluczem do sukcesu; – nasz klient nasz Pan, nasz dostawca nasz Pan czyli szacunek, szacunek i szacunek… – droga ważniejsza od celu, czyli jak zdobyć partnera na całe życie; – honne i tatemae czyli dwie twarze japońskiego społeczeństwa; – ukłon czy uścisk dłoni – rzecz o kulturowych ustępstwach; – wzorce kultury japońskiej, czyli dlaczego nasze reklamy nie działają w Japonii; – nie trać twarzy w Japonii, czyli dotkliwa kara ostracyzmu; – lost in translation, czyli co nam umyka podczas negocjacji; – dlaczego tak wielu firmom nie udaje się podbić Japonii; (Prelegent – Bartosz Rapp) |
11:30-12:00 | Success stories pomorskiego przedsiębiorcy, czyli jak polskie narty podbiły serca samurajów (Prelegent – Janusz Borowiec właściciel marki Majesty) |
Gdzie i kiedy?
Seminarium rozpocznie się o godzinie 9.15 na platformie Clickmeeting. Dane do logowania zostaną wysłane do uczestników w dniu spotkania o godzinie 8.15 po wcześniejszej rejestracji.