Seminarium online: „Budowanie relacji biznesowych i wprowadzanie polskich marek na rynek japoński”, 18 listopada 2020 r.

Szukasz partnerów biznesowych w Japonii? Zamierzasz prowadzić rozmowy handlowe z Japończykami? Jesteś zainteresowany kulturą biznesową w tym kraju? Chcesz poznać sukcesy pomorskich przedsiębiorców na rynku japońskim?

ZAPISY

Weź udział w seminarium online pt. „Budowanie relacji biznesowych i wprowadzanie polskich marek na rynek japoński” organizowanym przez Stowarzyszenie „Wolna Przedsiębiorczość” w ramach projektu Pomorski Broker Eksportowy. Wydarzenie dedykowane jest mikro, małym i średnim przedsiębiorcom z województwa pomorskiego rozpoczynającym działania eksportowe, jak również doświadczonym eksporterom, którzy chcą budować relacje biznesowe i rozwijać sprzedaż na rynku japońskim oraz wszystkim osobom zainteresowanym kulturą biznesową Japonii.
Wśród zaproszonych prelegentów znajdują się przedsiębiorcy z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu polskich marek na rynek japoński, czy prowadzeniu działań eksportowych w kraju kwitnącej wiśni.

Janusz Borowiec – CEO MJST sp. z o.o., właściciel marki Majesty. Marka Majesty powstała w 2007 r., jako odpowiedź na dynamicznie rozwijający się na świecie segment narciarstwa freestylowego, freeridowego oraz skitouringu. Głównym profilem działalności firmy MJST jest produkcja sprzętu oraz odzieży sportowej i bielizny termicznej dla narciarzy oraz osób prowadzących aktywny tryb życia. Aktualnie spółka prowadzi sprzedaż zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych. Eksportuje do 33 krajów, w tym do: Japonii, Australii, Austrii, Belgii, Chile, Chin, Francji, Grecji, Gruzji, Hiszpanii, Niemiec, Nowej Zelandii, Rosji, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii, Włoch, Skandynawii, Europy Wschodniej i Centralnej.

Bartosz Rapp – Od ponad 10 lat aktywnie związany biznesowo z Krajem Wschodzącego Słońca. Przedsiębiorca od lat działający w branży importowo-eksportowej specjalizujący się w międzynarodowym obrocie towarowym. Propagator japońskiej kultury i relacji biznesowych z Dalekim Wschodem. Członek Shokokai – Japońskiej Izby Handlowej. Wielokrotny prelegent na konferencjach poświęconych tematyce biznesu z Japonią. Doradca wielu japońskich firm działających na rynku polskim. Business Development Manager pomagający polskim firmom wejść na rynek japoński.

Harmonogram spotkania

09:30-09:40Przywitanie uczestników
Pomorski Broker Eksportowy szansą dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na rozpoczęcie działań eksportowych na rynku japońskim
– czym jest projekt i do kogo jest skierowany
– przedstawienie aktualnej oferty
(Karolina Musielewicz oraz Donata Strycharczyk – brokerzy eksportowi)
09:40-11:30Kultura biznesowa Japonii:
– kaishado czyli droga japońskiej firmy (jak samurajowie stali się biznesmenami);
– hierarchia w japońskich firmach – służyć czy rządzić oto jest pytanie?
– potęga umysłu zbiorowego i pracy systemowej;
 
– znaczenie relacji w Kraju Kwitnącej Wiśni;
– omotenashi – obsługa klienta vs japońska obsługa klienta;
– cierpliwość kluczem do sukcesu;
– nasz klient nasz Pan, nasz dostawca nasz Pan czyli szacunek, szacunek i szacunek…
– droga ważniejsza od celu, czyli jak zdobyć partnera na całe życie;
 
– honne i tatemae czyli dwie twarze japońskiego społeczeństwa;
– ukłon czy uścisk dłoni – rzecz o kulturowych ustępstwach;
– wzorce kultury japońskiej, czyli dlaczego nasze reklamy nie działają w Japonii;
– nie trać twarzy w Japonii, czyli dotkliwa kara ostracyzmu;
– lost in translation, czyli co nam umyka podczas negocjacji;
– dlaczego tak wielu firmom nie udaje się podbić Japonii;

(Prelegent – Bartosz Rapp)
11:30-12:00Success stories pomorskiego przedsiębiorcy, czyli jak polskie narty podbiły serca samurajów
(Prelegent – Janusz Borowiec właściciel marki Majesty)

Gdzie i kiedy?
Seminarium rozpocznie się o godzinie 9.15 na platformie Clickmeeting. Dane do logowania zostaną wysłane do uczestników w dniu spotkania o godzinie 8.15 po wcześniejszej rejestracji.