Sieć Enterprise Europe Network wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa w zdobywaniu rynków zagranicznych. O tym jakiego rodzaju usługi w tym zakresie świadczy Sieć oraz jak z nich skorzystać dowiesz się oglądając konferencję z cyklu Idea Rozwoju Twojego Biznesu. Konferencja pt.: „Jak wejść na zagraniczne rynki? Z pomocą Enterprise Europe Network!” odbyła się w dniu 9 grudnia 2021 roku.
Podczas konferencji podsumowano dotychczasową ofertę usług świadczonych przez ośrodki Enterprise Europe Network w Polsce w latach 2014-2021. Dzięki dotychczasowej działalności Enterprise Europe Network około 65 000 tys. polskich firm z sektora MŚP otrzymało wsparcie doradcze, kooperacyjne oraz informacyjne. Przy okazji giełd kooperacyjnych organizowanych na różnych targach branżowych, polscy przedsiębiorcy odbyli 18 tys. spotkań z kontrahentami zagranicznymi i podpisali 1500 umów współpracy. Natomiast w szkoleniach, warsztatach i seminariach organizowanych przez Sieć wzięło udział 50 tys. uczestników. Od 2022 roku sieć będzie stawiać na współpracę z EDIH (Europejskie Huby Informacji Cyfrowych), EIC i z klastrami, otworzy się również na startupy oraz powoła doradców ds. zrównoważonego rozwoju.
O tym w jaki sposób działa Sieć, opowiadali przedstawiciele trzech ośrodków Enterprise Europe Network: Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie oraz Digital Economy Lab z Uniwersytetu Warszawskiego. O swoich doświadczeniach ze współpracy z Enterprise Europe Network opowiedzieli też sami przedsiębiorcy – przedstawiciele firm AMDG, Rexproduct oraz SOLHOTAIR.
W konferencji udział wzięli:
- Michał Polański, Dyrektor Departamentu Wsparcia Przedsiębiorczości, PARP;
- Łukasz Nikitin, koordynator konsorcjum Polska Centralna oraz ekspert PARP;
- Kamil Pendowski, Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego;
- Jarosław Dobrzyński, AMDG s.c.;
- Agnieszka Wielgórecka, Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie;
- Marcin Pawluk, Rexproduct Sp. z o.o. komandytowa;
- dr Tomasz Krawczyk, Digital Economy Lab Uniwersytet Warszawski;
- Małgorzata Stangreciak, SOLHOTAIR Sp. z o.o.
Organizatorem wydarzania była Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii.
Za: